Panyendhu Raine Burik Untune Mrongos Sirahe Buthak Tegese

panyendhu raine untune sirahe
Share

Tembung panyendhu raine burik tegese yaiku lekik-lekik ing rai tilas cacar utawa liyane, artinya wajah yang seperti berlubang bekas sakit cacar. Untune mrongos tegese yaiku bentuk untu kang maju mengarep artinya gigi tonggos maju kedepan, sirahe buthak tegese yaiku sirah kang rambute sithik banget tekan ora ana. Tuladha ukara lan panyendhune liyane.

pontren.com – assalamu’alaikum wa rahmatullah wa barakatuh, wilujeng sonten, selamat sore, kali ini kita akan membahas tentang tembung panyendhu rai (wajah) untu (gigi) lan sirah utawa endhas (kepala).

Tembung panyendhu merupakan ungkapan kata Bahasa Jawa untuk mencela atau memberikan stigma jelek dan buruk keadaan bagian tubuh manusia (perangane awak) maupun tingkal laku perilaku (solah bawa).

Kali ini kita akan membahas tentang 3 (tiga) atau telu ukara tembung panyendhu magepokan karo raine, untune, sirahe.

Langsung saja berikut pembahasannya

Raine burik tegese, tuladha ukara contoh kalimat panyendhu

Yang pertama adalah cacatnya wajah seseorang, dalam bahasa jawa mengungkapkan dengan kata tembung panyendhu raine burik. Tegese yaiku rai kang lekik-lekik tilas lara cacar utawa sak panunggalane.

Wajah burik dalam bahasa Jawa yaitu menggambarkan keadaan muka dengan bekas cacar atau semisalnya yang complong-complong tidak halus, seperti bekas jerawat yang besar-besar.

Gawea tuladha ukara tembung panyendhu raine burik! Buatlah contoh tembung panyendhu dengan kata wajahnya burik.

Berikut contohnya.

Agustinus raine burik amarga bar lara cacar. Agustinus wajahnya burik karena habis sakit cacar.

Untune mrongos tegese yaiku, tuladha ukara

Panyendhu untune yaiku mrongos, tegese bentuk untu kang maju mayuk mengarep. Kata mencela bentuk gigi adalah tonggos, yaitu bentuknya yang maju kedepan.

Wenehana utawa Gawea ukara nganggo tembung panyendhu untune mrongos! Berilah atau buatlah contoh kalimat dengan kata giginya tonggos dalam bahasa Jawa!

Aku nduwe kanca sekelas sing untune mrongos, artinya saya memiliki teman sekelas yang giginya tonggos.

Sirahe buthak tegese panyendhu, Contoh Ukarane

Dalam bahasa Jawa ada beberapa kata panyendhu untuk kepala atau sirah alias endhas.

Adapun panyendhu sirahe yaiku buthak, nggandhen, pethak, benjo. Semuanya untuk ungkapan mencela bagian tubuh yang jelek dalam bahasa Jawa.

Secara arti harfiah, buthak artinya yaitu botak, nggandhen tegese yaiku kaya gandhen, alat kanggo ngantem utawa nuthuk, artinya besar, pithak tegese yaiku ana perangane rambut kang ora ana, dalam bahasa Indonesia yaitu kepala yang pitak, bekas kepala karena luka, bisul an lain sebagainya.

Gawea ukara nganggo tembung panyendhu sirahe buthak! Buatlah kalimat bahasa Jawa dengan menggunakan kata mencela kepalanya botak!

Profesor iku kakean mikir nganti sirahe buthak. Artinya profesor itu kebanyakan berfikir sehingga kepalanya botak.

Demikianlah informasi mengenai tuladha ukara tembung panyendhu raine burik, untune mrongos, sirahe buthak tegese basa Jawa lengkap dengan contoh kalimat dan artinya.

Wilujeng sonten para pelajar SD SMP SMA maupun siswa pada Madrasah MI MTs Aliyah dan juga pembaca umum, terima kasih sudah mampir dan wassalamu’alaikum.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.