Tembung Panyendhu Matane Kera Tegese lan Tuladha Ukara

tembung panyendhu matane kera tuladha ukara
Share

Tembung panyendhu matane kera tegese yaiku mripate utawa alat kanggo nyawang basa krama inggile netra dicacad mata kang maniking mata nisih (ora ana ing têngah bênêr). Kata untuk mencela mata yang juling artinya yaitu mata sebagai alat untuk melihat yang dalam bahasa Jawa halus yaitu “netra” dicela sebagai mata yang pupilnya bergeser (tidak ada di tengah-tengah secara besar.

pontren.com – dalam bahasa Jawa, tembung panyendhu yaiku tetembungan nelakake bab-bab kang ala tumrape perangane awak, solah bawane babagan kang dicacad. Artinya kata panyendhu adalah kata kata yang menerangkan hal hal tidak baik terhadap bagian tubuh ataupun gerakan perilaku, yang mendapatkan cela.

Jadi dalam hal ini matane kera merupakan ungkapan untuk mencela alat penglihatan seseorang yang mana posisi pupilnya bergeser tidak benar-benar presisi berada di tengah-tengah.

Tokoh pewayangan yang kondang dengan cacat fisik berupa mata juling yaitu Nala Gareng. Bagian dari punakawan yang menjadi pamomong tokoh pandawa serta golongan wayang yang memiliki sifat baik.

Tuladha Ukara Tembung Panyendhu Matane Kera

Coba gawea tuladha ukara nganggo tembung panyendhu ing ngisor iki! matane kera.
Cobalah membuat contoh kalimat menggunakan tembung panyendhu berikut ini! Matanya juling.

Berikut adalah contoh kalimat ukarane tuladhane tembung matane kera Basa Jawa lengkap dengan arti dan terjemahnya dalam Bahasa Jawa.

Nala Gareng salah sijine punakawan nduweni cacad matane kera. Artinya Nala Gareng salah satu punakawan mempunyai cacat mata yang juling.

Sopo wonge sing gelem nek matane kera, mesthine ora ana kang gelem. Siapakah orang yang mau apabila matanya juling? Mestinya tidak ada yang mau.

Kosokwaline tembung panyendhu matane kera yaiku tembung panyandra mripate blalak-blalak, tegese mripat kang bening lan apik nengsemake wong kang nyawang.

Kebalikan dari kata panyendhu matanya juling adalah kata panyandra matanya blalak-blalak. Artinya mata yang jernih bagus serta membuat senang orang yang memandangnya.

Demikianlah informasi mengenai tuladha ukara tembung panyendhu matane kera dalam Bahasa Jawa lengkap dengan arti dan terjemahnya dalam Bahasa Indonesia. Juga ada kosokbaline atau kebalikannya yaitu panyandrane mripat yaiku blalak blalak.

Terima kasih sudah mampir, salam kenal dan wassalamu’alaikum.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.