Jamur Tuwuh Ing Sela Tegese Artine Unen unen Basa Jawa

jamur tuwuh ing sela
Share

Jamur Tuwuh ing sela tegese yaiku Wong kang uripe memelas artine uwong kang urip rekasa mesakne banget artinya jamur tumbuh di batu maknanya orang yang hidupnya sangat kasihan, kalebu jenise tembung saloka ana ing Tantri Basa Jawa kelas 6.

pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh, wilujeng enjang selamat pagi para siswa siswi kelas 6 SD maupun Madrasah Ibtidaiyah (MI), semoga dalam keadaan sehat wal afiat dan mendapatkan barakah fid dunya wal akhirah.

Kali ini kita akan membahas salah satu tembung saloka Basa Jawa.

Apa sih saloka?

Dalam pengertian Bahasa Jawa, diarani saloka tegese yaiku saloka ukara utawa tetembungan, magepokan karo bab-bab kang digambarake kanthi pasemon utawa pepindhan mau.

Artinya saloka adalah kata-kata atau ungkapan berkaitan dengan hal-hal yang penggambarannya dengan semisal atau yang mirip tersebut.

Adapun yang kita bahas kali ini adalah saloka sing nduweni teges atau ateges wong kang uripe memelas salokane yaiku jamur tuwuh ing sela.

Untuk lebih jelasnya kenapa artinya seperti itu, berikut penjelasannya.

Tegese Jamur tuwuh ing Sela (Saloka)

Sebelumnya, ada ungkapan dalam Bahasa Jawa yang mempunyai arti sama yaitu Jamur tuwuh ing waton, artinya jamur yang tumbuh di bebatuan tegese yaiku kabêgjan sing ora kêna ginayuh (keberuntungan yang tidak bisa diraih).

Namun dalam buku tantri Basa Jawa Tegese Jamur tuwuh ing sela yaiku wong kang uripe memelas banget.

Selanjutnya mari kita mengartikan satu persatu tembung dalam saloka ini.

Jamur yaiku jinise tetuwuhan kang ora duwe godhong, ora ono uwohe, berkembang biak sarana spora, biasane bentuke kaya payung, tuwuh ing papan panggonan kang akeh banyu utawa anyep, utawa wit bosok.

Jadi jamur adalah tumbuhan tanpa daun dan buah, berkembang biak dengan spora, lazimnya berbentuk menyerupai payung, hidup pada daerah berair atau lembab maupun pohon yang busuk.

Tuwuh tegese yaiku thukul, mundhak gedhe, tetuwuhan, lan sak piturute. Artinya tuwuh adalah keluarnya tumbuhan dari media dia tumbuh, menjadi berkembang, tumbuh-tumbuhan.

Sela tegese yaiku watu.

Jadi secara harfiah atau basa lugu maksute yaiku jamur kang urip ana ing watu artinya jamur yang hidup di bebatuan. Tegese uwong kang memelas banget kalebu jenise tembung saloka basa Jawa.

Tuladha ukara,” Sawise ditinggal bojone, Agustinus kaya Jamur tuwuh ing sela.” artinya setelah ditinggalkan istrinya, Agustinus hidupnya seperti jamur yang tumbuh di batu.

Demikianlah yang bisa kami haturkan pagi ini bagi siswa siswi SD maupun MI, terima kasih sudah mampir, salam kenal dan wassalamu’alaikum.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.