Tembung Entar Tegese, Contoh Kalimat, Tuladha Ukara Basa Jawa

tembung entar tegese
Share

Tegese Tembung Entar Basa Jawa lengkap dengan contoh kalimatnya tuladha ukarane contohnya beserta terjemah dan artine (artinya) kedalam Bahasa Jawa untuk mata pelajaran jenjang pendidikan kelas 7 atau 1 SMP maupun MTs.

Pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh, selamat siang para pembaca internet yang budiman. Khususnya para pelajar siswa siswi murid pada sekolah menengah pertama maupun Madrasah Tsanawiyah.

Kali ini kita akan membahas mengenai materi Bahasa Jawa tembung entar dalam hal pengertian (pangertene utawa tegese) lengkap dengan contoh kalimat, tuladha ukara lan artine (artinya dalam Bahasa Jawa dan Indonesia.

Untuk itulah langsung saja tanpa basa basi berikut pembahasannya

Pengertian/Pangertene Tembung Entar Tegese Yaiku

Tembung entar tegese yaiku tembung kang duwe teges ora salugune, utawa teges silihan (kiasan:BI).

Maksudnya adalah kata yang memiliki arti tidak apa adanya atau mempunyai makna pinjaman, dalam bahasa Indonesia kita menyebutnya dengan istilah “kiasan”.

Jadi, tembung ini mengiaskan atau memberi kiasan sesuatu dengan ungkapan.

Intinya tembung ini bukanlah arti apa adanya yang dalam bahasa Jawa yaitu duweni teges ora salugune.

Tuladhane lan Tegese (artine)

Sebutna utawa gawea tuladha ukara tembung entar 1 2 3 4 5 7 10 wae! Artine apa?

Dalam soal ana ing dhuwur sampean kon mangsuli kanthi wangsulan kang bener, yaiku nyebut 5 utawa luwih lan artine utawa tegese.

Tuladhane yaiku;

  • Dawa Tangane tegese yaiku seneng nyolong jupuk (suka mencuri)
  • Gedhe omongane tegese yaiku umuk utawa ngapusi ora ana nyatane artinya perkataannya bohong, banyak yang tidak nyata.
  • Rai gedheg tegese yaiku ora duwe isin (tidak punya malu)
  • Jembar segarane tegese yaiku gampang menehi pangapura marang liyane artinya mudah memaafkan

Tuladha ukara contoh kalimat dalam Bahasa Jawa (Tembung Entar)

Kula rumaos boten saged nglajengaken perang punika, ciut manah kula.” Artinya saya merasa tidak bisa melanjutkan perang ini, ciut hati saya (takut).

Ngati ati ambek Agustinus amarga dawa tangane artinya berhati-hatilah dengan Agustinus karena panjang tangannya (suka mencuri).

Dasar rai gedheg, mlaku nang ndalan gur nganggo cawet karo kotang artinya dasar tidak tahu malu, berjalan di jalanan hanya memakai BH dan cancut.

Sebutna utawa Apa gunane tembung entar?

Gunane bisa kanggo nyindir, sing akeh nambahing endahe basa kasusastran utawa supaya olih kawigaten sekang sing dijek ngomong lan wong sing krungu. Artinya gunanya untuk menyindir, yang banyak menambah keindahan bahasa agar mendapat perhatian dari lawan bicara dan orang yang mendengar.

Demikianlah pembahasan singkat mengenai pengertian dalam bahasa Jawa pangertene tembung entar, contoh kalimat, tuladha ukara lengkap dengan artine dalam Bahasa Indonesia. Terima kasih sudah mampir, salam kenal dan wassalamu’alaikum.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.