Tegese Tembang Dolanan, Titikane Ciri Cirine, Tuladha Tuladhae Lagu

tegese tembang dolanan
Share

Apa kang diarani tembang dolanan? Pangertene utawa Tegese tembang dolanan yaiku salah sawijing reripatan sastra gagrag anyar awujud tembang kang ora kaiket dening paugeran kayata guru wilangan lan guru sastra, titikane ana 5 (lima).

pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullah wa barakatuh, jika ada pertanyaan berbunyi apakah yang disebut dengan lagu nyanyian permainan (dolanan)? Pengertian tembang dolanan adalah salah satu seni sastra model baru yang berwujud lagu/nyanyian yang tidak terikat oleh aturan semisal guru wilangan dan guru sastra, ciri-cirinya ada 5 (lima).

Tembang dolanan biyasane dilagokake dening bocah-bocah nalika lagi dolanan karo kanca-kancane. Lagu permainan biasanya dinyanyikan oleh anak-anak pada saat sedang bermain dengan teman-temannya.

Tembang dolanan minangka sarana kanggo nepungake bab sato kewan, sato iwen, sato tanduran, bebrayan, lingkungan alam tumrap bocah bocah. Lagu permainan sebagai sarana untuk mengenalkanperihal hewan, cerita, tanaman, berkeluarga, lingkungan alam kepada anak-anak.

Titikane Tembang dolanan (ciri-cirine)

Ciri-cirine utawa titikane tembang dolanan ana lima yaiku; ciri-ciri atau tanda lagu bermain dalam Bahasa Jawa ada lima yaitu;

  1. Basane prasaja (bahasanya sederhana);
  2. Ora kaiket dening paugeran guru lagu, wilangan, lan guru gatra (tidak terikat oleh aturan guru lagu wilangan gatra dll);
  3. Isine ngenani bab-bab kahanan selaras karo kahanane bocah (isinya mengenai hal-hal yang selaras dengan situasi anak);
  4. Adate dilagokake dening bocah-bocah nalika lagi dolanan karo kanca-kancane (kebiasaannya dinyanyikan oleh anak-anak pada waktu sedang bermain dengan rekan-rekannya); lan
  5. Ngandhut pitutur kang becik tumrap bocah (mengandung nasehat yang baik untuk anak kecil)

itulah kelima tanda atau ciri-ciri lagu tembang dolanan Bahasa Jawa (titikane) ana 5 (lima).

Tuladha tembang dolanan

Wenehana tuladhane tembang dolanan 5 wae. Berilah contoh lima lagu tembang dolanan dalam bahasa Jawa

  • Jamuran;
  • Menthog-menthog;
  • Cublak-cublak suweng;
  • Sluku-sluku bathok;
  • Padhan bulan;
  • Kucingku telu;
  • Kidang talun; lsp (lan sak pinunggalane)

Demikianlah informasi tentang tegese lan pangertene (pengertian) tembang dolanan Basa Jawa, contohe contoh tuladha tuladhane tembang dolanan lengkap dengan ciri-cirinya titikane.

Terima kasih sudah mampir pada blog yang sederhana ini semoga memudahkan dalam mengerjakan tugas pekerjaan rumah maupun soal ujian mid semester dan semesteran. Wilujeng enjang, salam kenal dan wassalamu’alaikum.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.