Kulite Sungsun Sungsun (Cangkriman Tembang Gambuh)

Kulite Sungsun Sungsun (Cangkriman Tembang Gambuh)

Kulite sungsun sungsun
Jroning kulit wonten rambutipun
jroning rambut wonten untu tata baris
Jroning tata baris wonten iku balung
jroning balung iku growong

Pertanyaan?

  1. Terangno tegese tembung-tembung ing tembang gambuh iku? Keterangan tembung kang ana ing ndhuwur kaandharake ana ing ngisor.
  2. Apa batangane tembang gambuh iku? Batangane yaiku jagung

Untuk jawaban nomor 1 penjelasannya adalah sebagai berikut ini

Kulite sungsun-sungsun tegese yaiku klobot, kulit jagung kang tetumpukan tundha-tundha tumpuk-tumpuk, tumpang tindih. Artinya adalah kulitnya yang bertumpuk-tumpuk tumpang tindih.

Tegese jroning kulit wonten rambutipun yaiku rambut jagung sing arane jemb*t, rambut ing sajrone kulit kang tumpuk undhung iku mau, artinya adalah ada rambut didalam kulit yang bertumpukan tadi.

Jroning rambut wonten untu tata baris tegese yaiku jagung, yaiku wohe jagung kang arupa untu tinata baris kang rapi. Artinya adalah isi dari jagung itu, bentuknya seperti gigi yang ditata baris dengan rapi.

ana ing jroning tata baris wonten iku balung tegese yaiku bonggol utawa janggel, ana janggel utawa bonggol ing sajroning isine jagung. Artinya didalam tata barisan ada tulang, maksudnya adalah bonggol jagung.

Jroning balung iku growong tegese yaiku bolongan kang ana ing janggel utawa bonggol, artinya adalah lobang yang ada dalam bonggol jagung tadi.

Batangane Cangkriman Tembang Gambuh Kulite Sungsun Sungsun

Setelah anda membacanya maka anda bisa menjawab soal yang ada atau cangkriman tembang gambuh ini yaitu jagung.

Penjelasannya adalah sebagai berikut ini;

Tanda atau ciri ciri titikane yaiku kulite sungsun-sungsun, artinya adalah kulitnya bersusun saling bertumpukan. Ungkapan atau unen unen ini menunjuk kepada kulit dari jagung yang terdiri dari beberapa lapisan yang bertumpukan.

Pada bait kedua menyebutkan bahwa didalam kulitnya yang bertumpuk – tumpuk ini ada rambutnya (jroning kulit wonten rambutipun).

Jadi pada buah jagung ada rambut lazimnya berwarna coklat, merah atau kuning tulang yang berada di ujungnya atau sedikit menyelubungi jagung itu sendiri.

Kemudian dalam ungkapan jroning rambut wonten untu tata baris yang artinya dalam rambut ada gigi yang berbaris urut. Maksudnya adalah buah jagung itu sendiri yang normalnya sederet berjejer isinya.

Jroning tata baris wonten iku balung memberikan petunjuk bahwa setelah barisan dari sesuatu semisal gigi ini ada tulang. Maksudnya balung (tulang) dalam cangkriman tembang gambuh ini yaitu bonggol atau janggel.

Dan pada baris paling akhir mengatakan jroning balung iku growong. Artinya yaitu didalam tulang itu growong (berlobang). Merujuk kepada lobang yang adakalanya memang dia berlubang atau berisi material empuk semisal gabus pada janggel jagung.

Jadi dalam cangkriman tembang gambuh ini memberikan petunjuk tentang lapisan buah jagung mulai dari paling luar yaitu kulit yang berlapis-lapis, kemudian rambut yang menyelubungi, bagian buah itu sendiri yang seperti gigi yang tertata rapi, kemudian bagian janggel atau bonggol jagung tempat jagung itu berada, dan terakhir adalah bagian empuk atau lobang yang ada di janggel atau bonggol.

Demikian informasi tentang batangane cangkriman tembang gambuh ing ndhuwur yaiku jagung lan tegese lan andharane (artinya dan penjelasannya) dari basa Jawa kedalam bahasa Indonesia. Maturnuwun sudah mampir, salam kenal dan wassalamu’alaikum.

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *

Back to top