Gajah Ngidak Endhog Ora Pecah Tegese, kalebu cangkriman awujud

Share

Gajah Ngidak Endhog Ora Pecah Tegese utawa nduweni teges sing ora pecah gajahe, dudu endhoge. Artinya Gajah menginjak telur tidak pecah bedhekane utawa batangane cangkriman adalah yang tidak pecah gajahnya, bukan telurnya.

pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullah wa barakaatuh. Masih seputar dunia cangkriman atau tebak tebakan kata Basa Jawa seputar hewan yang mempunyai belalai dan bertelinga lebar yaitu gajah.

ukara ngisor utawa ndhuwur iki minangka klebu cangkriman yaiku kang awujud blenderan utawa plesedan/plesetan.

Kalimat dibawah ini (maksudnya diatas pada paragraf pertama) masuk dalam kategori jenis contoh cangkriman berupa plesetan (blenderan).

Apa yang dimaksud dengan cangkriman plesetan atau blenderan?

Cangkriman plesetan yaiku cangkriman kang awujud plesetan pitakonan kanggo ngecoh lawane

Artinya, cangkriman plesedan adalah tebak tebakan kata bahasa jawa yang berupa plesetan pertanyaan untuk menjebak atau mengecoh lawan main bermain tebak kata.

Tegese Gajah Ngidak Endhog Ora Pecah

Sekedar tambahan informasi, mari kita mencari pengertian dari kata-kata dalam cangkriman tentang gajah ini.

Mengacu kepada kamus besar bahasa Indonesia online, yang dimaksud dengan gajah adalah binatang menyusui berbelalai, bergading, berkaki besar, berkulit tebal, berbulu abu-abu (ada juga yang putih ), berdaun telinga lebar, dan hidupnya menggerombol di hutan (terdapat di Asia dan Afrika)

Kalau kita terjemahkan kedalam bahasa Jawa Gajah yaiku kewan kang ngempengi, nduwe tlale (irung kang dawa), nduwe gading, sikile gedhe, kulite kande, wulune wungu (ana uga kang wernane putih, kupinge amba lan urip nggrombol ana ngalas (ana nang benua Asia lan Afrika.

Ngidak tegese yaiku asale saka tembung idak, tegese napakake utawa sikil ana ing barang.

Ngidak artinya adalah menginjak, berasal dari kata idak yang artinya menapakkan kaki atau mengenakan kakinya pada sesuatu.

Endhog artinya adalah telur, yaitu benda bercangkang yg mengandung zat hidup bakal anak yg dihasilkan oleh unggas. Misalnya seperti ayam, itik, burung, dsb, biasanya dimakan (direbus, diceplok, didadar, dsb);

Tegese endhog yaiku barang kang ana cangkange ngemu zat urip calon anak kang dihasilake kewan. Kayata pitik, bebek, menthok, biasane dipangan (digodhog, diceplok, didadar, lan sak piturute.

Ora tegese tidak, saya kira tak perlu berbuih panjang lebar mengartikan ora.

Tegese pecah yaiku mbelah dadi pirang pirang perangan. Yang artinya dalam bahasa Indonesia yaitu terbelah menjadi beberapa bagian.

Demikianlah tegese cangkriman blenderan kang ukara unine yaiku Gajah Ngidak Endhog Ora Pecah Tegese sing ora pecah gajahe, dudu endhoke. Wilujeng dalu, selamat malam dan wassalaamu’alaikum.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *