Durung Becus Keselak Besus Tegese, Contoh Ukara, Kalebu Jenise

durung becus keselak besus
Share

Durung becus keselak besus Tegese Seneng umuk nanging ora mrantasi karya (sembada) artine senengane ngomong gumedhe ananging ora ngrampungi artinya banyak omong kebanyakan gaya namun tidak sepadan dalam menyelesaikan pekerjaan. Masuk dalam kategori atau kalebu jinise tembung paribasan. adapula yang menyebutnya dengan kata pecus.

pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullah, kali ini kita akan membahas mengenai paribasan Basa Jawa yang ada dalam buku tantri basa kelas 6 SD MI berkenaan dengan wong sing seneng umuk nanging ora mrantasi karya utawa gawean paribasane yaiku durung becus keselak besus.

Lengkap dengan arti dan terjemahnya dalam Bahasa Indonesia dari Basa Jawa, contoh kalimat, tuladhane ukarane.

Kenapa ungkapan paribasan ini artinya seperti itu?

Untuk memahami maksudnya maka kita perlu mengerti arti kata (tembung) dalam paribasan ini satu persatu.

Berikut informasi dan penjelasannya secara ringkas dan singkat.

Artine Durung Pecus utawa Becus keselak besus, Tuladha ukara contoh kalimat dalam Bahasa Jawa

Kami akan mengartikan satu persatu bausastra dengan dasanama ataupun penjelasan makna menggunakan basa jawa dan Indonesia.

Ini dia artinya

Durung tegese yaiku dèrèng, isih kurang karo mangsane (kaanan, tindak, lêlakon) kang dituju, upama durung tau, durung matêng, durung bisa.

Artinya adalah belum, masih kurang waktunya (keadaan, tindakan, cerita) yang dituju. Contohnya belum pernah, belum matang, belum bisa.

Becus tegese utawa nduweni teges/ateges bisa, isa artinya yaitu mampu, memiliki kemampuan, dapat, bisa, dan lain sebagainya.

Keselak tegese yaiku kesusu, arep enggal (ingin segera, secepatnya).

Besus tegese yaiku sarwa rêsik lan bêcik (tumrap sandhangan, omah lan sak piturute; sênêng macak (ngrêngga awak lan liyane). Artinya serba bersik dan bagus (rumah, pakaian, dan lain lainnya), suka berdandan (tubuh dan lainnya).

Jadi secara arti harfiahnya yaitu durung wayahe bisa ananging pengen enggal resik lan macak. Maksudnya yaitu tumandhange mrantasi gawean ora kaya gedhene omongane (akeh umuke.

Tuladha Ukarane contoh kalimatnya Durung Pecus

Contoh kalimat menggunakan ungkapan unen unen Basa Jawa lengkap dengan arti dan terjemahnya kedalam Bahasa Indonesia.

Berikut beberapa contohnya.

Ngrakit Ukara Kanthi Unen-Unen Jawa . artinya merakit atau merangkai kalimat dengan ungkapan Jawa.

Gawea ukara nganggo unen-unen arupa paribasan kang wis cumepak! artinya Buatlah kalimat menggunakan ungkapan berupa peribahasa yang sudah tersedia!

Agustinus kemlinthine ora jamak, jarene arep ngudhunke rega lenga goreng, durung becus keselak besus.

Gayane Agustinus meh ndandani montore, padahal busi wae ora reti, bocah siji iki pancen durung pecus keselak besus.

Secara kamus online, saya mencari kata istilah tembung becus dengan pecus, untuk becus memang memiliki arti mampu, bisa atau dapat. Sedangkan tembung pecus, kami tidak menemukan artinya.

Demikianlah contoh ukarane paribasan basa Jawa lengkap dengen tegese dan artinya dalam Bahasa Indonesia dalam materi pada Tantri untuk kelas 6 SD dan MI (Madrasah Ibtidaiyah, salam kenal dan wassalamu’alaikum.

Bonus Tegese Kumenthus ora besus Tuladha Ukara Contoh Kalimat

Berikut adalah informasi mengenai contoh kalimat atau tuladha ukarane lan tegese kumenthus ora besus dalam unen unen Basa Jawa beserta artinya dalam Bahasa Indonesia.

Tegese kementhus ora besus yaiku Seneng umuk nanging ora sembada , artine sok, kemaki, keminter, ananging ora bisa mrantasi utawa ngrampungi.

Artinya adalah orang yang bergaya, sombong sok pintar namun tidak bisa menyelesaikan urusan atau pekerjaan.

Gawea ukara nganggo unen-unen arupa paribasan kang wis cumepak yaiku kementhus ora besus.

Berikut ukarane dalam Bahasa Jawa,” Agustinus sekolahe ora munggah, nanging gayane arep maju lomba cerdas cermat, dasar kumenthus ora besus.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.