Kang Perlu Digatekake Nalika Ngrungokake Pawarta

Kang Perlu Digatekake Nalika Ngrungokake Pawarta

Apa bae kang perlu digatekake nalika ngrungokake pawarta utawa informasi? Apa wae Kang perlu digatekna nalika ngrungokna pawarta yaiku

  • Mangerteni kanthi cetha masalah kang disampekake.
  • Mbedakne informasi kang penting lan sing ora penting.
  • Nyathet informasi sing bener, premathi, lan fakta.

pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu, wilujeng enjang selamat pagi para pelajar yang sedang mendalami mapel Basa Jawa.

Arti dari pertanyaan dan jawaban tentang pawarta diatas adalah sebagai berikut;

Apa saja yang perlu diperhatikan pada saat mendengarkan informasi? Apa saja yang memelukan mendapatkan perhatian saat menderngar tentang berita dalam Bahasa Jawa adalah sebagai berikut;

  • Mngentahui secara jelas permasalahan yang disampaikan (dalam informasi berita)
  • Membedakan informasi atau berita yang penting dengan yang tidak;
  • Mencatat informasi dari berita secara benar, hati – hati dan faktual.

untuk penjelasan atau andharan saka Apa wae Kang perlu digatekake nalika ngrungokna pawarta ana 3 andharane (penjelasannya) kaya ana ing ngisor iki.

Mangerteni kanthi cetha masalah kang disampekake

Penting kanggo pamiyarsa mangerteni kanthi cetha masalah kang disampekake pandyawara. Amarga menawa ora ngerti kanthi jelas utawa kurang lengkap informasi bisa ndadekake kleru tampa lan salah tanggap wong kang ngrunokake.

Ana ing Basa inggris ana istilah too little knowledge is a dangerous thing, one who only knows a little bit about a subject might mistake oneself for an expert on it.

Tegese yaiku mangerteni mung sithik pengetahuan iku barang kang mbebayani, tegese yaiku sapa sira kang gur mangerteni sithik ngenani barang utawa bab bisa kleru dheweke ngrumangsani pinter.

Artinya;

Penting untuk pendengar memahami secara jelas permasalahan dalam berita yang disampaikan. Karena apabila tidak paham secara jelas atau kurang lengkap berita bisa menjadikan salah paham bagi pendengar.

Dalam bahasa inggris ada istilah, terlalu sedikit pengetahuan itu berbahaya, yaitu apabila ada seseorang yang hanya paham sedikit tentang suatu, maka bisa menjadi keliru pemahaman karena merasa dirinya adalah seorang ahli.

Mbedakne informasi kang penting lan sing ora penting

Ana ing pawarta ana bab kang wigati lan ana uga mung dadi kembang kanggo hiburan pamiyarsa.

Menawa nyimak bab kang wigati, mangka pamiyarsa kudu bisa mbedakake endi kang penting lan endi kang ora dadi kawigaten.

Amarga menawa kakean berita kang ora wigati dadine kurang paedah kanggo di mangerteni. Nambah-nambahi kebaking memory pikiran bae.

Ada berita yang penting, adapula yang tidak, maksudnya hanya sebagai tambahan informasi berupa hiburan bagi pendengar.

Apabila mendengarkan hal yang penting, maka pemirsa harus bisa membedakan mana yang penting dan yang bukan menjadi hal yang menjadi perhatian.

Alasannya jika kebanyakan berita yang tidak penting menjadikan kurang bermanfaat untuk pengetahuan, hanya menambah penuhnya pikiran saja.

Nyathet informasi sing bener, premathi, lan fakta

Ana ing paribasan basa Arab unine yaiku

اَلْاِنْسَانُ مَحَلُّ الْخَطَاءِ وَالنِّسْيَانِ

Al insanu mahallul khoto wan nisyan, tegese yaiku manungsa iku panggonane kleru lan lali.

Supayane ora lali apa bae kang wigati utawa penting, apike menawa perlu informasi kang wis dirungokake banjur dicathet apa isi pokok pawarta kang wigati kanthi bener, premathi, lan fakta.

Alesane menawa mengko lali apa wae isine pawarta bisa mbukak cathetan rikala mirengake pandyawara kang nyampekake pawarta.

Artinya;

Dalam bahasa arab ada peribahasa (mahfudzot) yang bunyinya “Al Insaanu mahallul khoto’ wan nisyaan”.

Artinya adalah manusia tempat salah dan lupa.

Agar tidak lupa apa saja bab penting dalam berita, maka setelah mendengarkan informasi atau berita itu selanjutnya melakukan pencatatan secara benar, hati hati dan fakta apa adanya.

Alasannya apabila lupa isi pemberitaan, bisa membuka kembali catatan pada waktu mendengarkan pembawa berita pada saat menyampaikan informasi.

Demikianlah informasi tentang apa bae Kang perlu digatekake nalika ngrungokake pawarta, jawabane lengkap dengan arti dan terjemahnya dalam Bahasa Indonesia, maturnuwun, salam kenal dan wassalamu’alaikum.

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *

Back to top