Piranti ing Pagelaran Wayang Lan Maknane

piranti ing pagelaran wayang
Share

Aranana 5 wae piranti ing pagelaran wayang lan maknane, sebutkan piranti ono ing pagelaran wayang kulit. pirantine apa bae kang digunakake ing pagelaran wayang kulit. Piranti kang digunakake ing antarane kaya ngisor iku, yaiku wayang kulit, Kelir, Blencong, Gedebog, cempala, lan kepyak.

pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullah wa barakatuh, wilujeng sonten, selamat sore para siswa siswi kelas 5 SD maupun MI. Kali ini kita akan merangkum alat untuk memainkan wayang yang dalam Bahasa Jawanya yaitu piranti ing pagelaran wayang.

penjelasan mengenai kelima alat untuk memainkan pagelaran wayang dalam Basa Jawa lengkap dengan arti dan terjemahnya adalah sebagaimana berikut ini. Monggo silakan anda simak.

Wayang kulit

Wayang kang digawe saka kulit. ing pewayangan, Wayang iki kang dadi paraga ing lakon, biasaneutawa lumrahe digawe saka kulit sapi.

Artinya wayang yang dibuat dari kulit, wayang ini yang menjadi peraga dalam kisah. Biasanya wayang kulit terbuat dari kulit sapi.

Kelir (Piranti ing Pagelaran Wayang)

Kelir yaiku, Mori, kain putih kang didadekake geber. kelir iku piranti pagelaran wayang kang nggambarake apa?

ana ing pewayangan, Kelir iki nggambarake jagad, papan panggonan dumadine crita utawa lakon. Nonton wayang kulit iku dhek jaman biyen ing saburine kelir kang kesorotan blencong.

Kelir adalah mori, kain berwarna putih sebagai latar belakang. Kelir dalam alat menggelar wayang menggambarkan apa?

dalam pewayangan, Kelir ini menggambarkan dunia, tempat lokasi kejadian cerita atau kisah. Menonton wayang kulit pada zaman dahulu kala berada di belakang kelir yang mendapat sinar dari blencong.

Blencong (Piranti ing Pagelaran Wayang)

Blencong yaiku Lampu, pepadhang kang madhangi kelir. Ayang-ayange wayang kang diobahake Ki Dhalang, kang ndadekake pagelaran wayang kulit iku narik ati lan nggumunake. Sebab bisa kaya urip lan memper karo lelakone manungsa ing donya iki.

Artinya blencong adalah lampu, penerangan yang menerangi kelir. Bayangan waang yang digerakkan oleh Dhalang yang menjadikan pagelaran wayang kilit menari hati dan mengherankan. Karena bisa sperti hidup dan mirip dengan perilaku manusia di dunia ini.

piranti ing pagelaran wayang kang nggambarake srengenge yaiku blencong.
Alat dalam pagelaran wayang kulit yang menggambarkan matahari yaitu blencong.

Gedebog

duryudana mati di tangan bima
pertunjukan wayang dengan pirantinya dalam suatu pagelaran

Gunane kanggo nancepake wayang. Ana wayang kang ditata ing kiwa lan tengen, jenenge simpingan. Ana wayang sing bakal diobahake, dicritakake Ki Dhalang.

Gunanya gedebog (biasanya pisang) untuk menancapkan wayang. Ada wayang yang ditata kiri dan tangan, namanya adalah simpingan, adapula wayang yang akan digerakkan, diceritakan oleh pak Dalang.

Cempala

Cempala yaiku barang sing Digawe saka kayu, dithuthukake ing kothak dening Ki Dhalang.

ing wayang, Cempala diarani uga keprak. Gunane akeh banget. Ki Dhalang menehi ada-ada utawa pratandha kanthi cempala.

yang disebut dengan Cempala adalah sesuatu yang dibuat dari kayu, dipukulkan pada kotak oleh Dalang.

Cempala juga disebut dengan keprak, gunanya sangat banyak sekali. Ki dhalang memberi pertanda sesuatu dengan cempala ini.

Kepyak

Kepyak yaiku Wujud wilahan tipis, cacahe 3-4 lapis. Gunane meh padha karo cempala, mung swarane kang beda.

Unine kepyak iku krana dijejeg Ki Dhalang, bisa uga amarga dithuthuk nganggo cempala.

Kepyak yaitu sesuatu berwujud belahan tipis, jumlahnya 3-4 lapis. Gunanya hampir sama dengan cempala, hanya saja suaranya yang berbeda.

Bunyinya kepyak ini karena digerakkan dengan kaki oleh Dalang, bisa juga karena dipukul dengan cempala.

Demikianlah informasi mengenai apa saja peralatan alat untuk memainkan pergelaran wayang kulit yang dalam Bahasa Jawa kita sebut dengan piranti ing pagelaran wayang lan maknane. Terima kasih sudah mampir, salam kenal dan wassalamu’alaikum.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.