Ora Obah Ora Mamah Tegese Artinya Kalebu Purwakanthi, Aksara Jawa

ora obah ora mamah
Share

ora obah ora mamah artinya atau tegese paribasan yaiku angger gelem nyambut gawe apa bae kanthi tumemen saben dinane, wis mesthi bakal antuk pangan (rezeki) arti Indonesia yait kalau mau bekerja apa saja dengan benar-benar setiap hari mestinya akan mendapatkan makanan (rejeki), ukara ing dhuwur kalebu purwakanthi guru swara, tuladhane apa? Ya kuwi mau tho. Tulisan Aksara Jawa sebagai berikut ini ꦎꦫ​ꦎꦧꦃ꧈ꦎꦫꦩꦩꦃ ꦲꦺꦴꦫꦲꦺꦴꦧꦃ꧈ꦲꦺꦴꦫꦩꦩꦃ.

pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullahi wa barakaatuh, kali ini kita akan membahas mengenai pepatah bijak petuah orang jawa dalam ungkapan paribasan yang bunyinya ora obah ora mamah, artinya siapa saja yang mau bergerak (berusaha dengan sungguh-sungguh) akan bisa mengunyah (dapat makan, maksudnya mendapatkan rejeki).

Ukara unen unen ini masuk dalam kategori purwakanthi guru swara, kalebu tembung purwakanthi guru swara.

Apa sih purwakanthi guru swara? Purwakanthi adalah ungkapan yang urut dengan kata di depannya, sedangkan guru swara yaitu purwakanthi yang urut dalam suaranya (a, i, u, e, o mapun huruf konsonan).

Dalam Bahasa Jawa, pengertiannya (purwakanthi guru swara) yaitu Tetembungan sing runtut karo tembung ngarepe yaiku purwakanthi ingkang runtut ing swarane.

Contoh purwakanthi guru swara yang lain dalam tembung basa Jawa yaitu;

  • Jujur agawe Makmur.
  • Kepengen mujur tur malah ajur.
  • Yen menang, aja njur sewenang wenang
  • Ana dina ana sega

Itulah mengenai masuk dalam kategori apa ungkapan dalam Bahasa Jawa unen unen sing tegese yaiku sapa gelem usaha mangka oleh rejeki.

Artinya Ora Obah Ora Mamah tegese Paribasan (Purwakanthi Guru Lagu)

Supaya lebih mengenal Bahasa Jawa, mari kita mencari vocabularies atau mufrodat bausastra dasanama dalam ungkapan ini.

Ora obah tegese yaiku kosok balèn utawa sulaya karo kang kasêbut, upama ora obah, ora owah saka keadaan meneng; wangsulan surasane selak, kb iya; (kebalikan atau tidak cocok dengan yang disebut, misalnya tidak bergerak, artinya tidak berubah dari keadaan.

Obah tegese yaiku owah saka ing kaanan meneng, artinya yaitu berubah daro keadaan diam. (ora obah tegese berarti ora owah saka keadaan meneng, tidak bergerak, tidak berubah dari keadaan diam).

Mamah asale saka tembung pamah, tegese yaiku ngumet (panganan) ana ing cangkem, artinya yaitu melumat (makanan) dalam mulut.

Jadi arti harfiahnya yaitu tidak bergerak maka tidak mengunyah, tegese lugu sapa wonge meneng wae mangka ora mamah (ora mangan). Kosokwalike sapa sira gelem obah (usaha temen-temen utawa tenanan) mangka bakalan mamah panganan, tegese entuk hasil utawa rejeki.

Secara makna, siapa yang mau berikhtiar, usaha dengan sungguh-sungguh semestinya akan mendapatkan hasil atau rejeki, sebagaimana trending topik yang bunyinya usaha tidak mengkhianati hasil.

Tulisan aksara Jawa

Gawea utawa tulisen nganggo aksara Jawa Ora Obah Orah Mamah!

Buatlah atau tulislah dalam huruf hanacaraka pepatah tidak bergerak maka tidak mengunyah, berikut teksnya dalam tulisan Bahasa Jawa.

Demikianlah informasi mengenai ukara unen unen tembung ora obah ora mamah artinya barang siapa tidak bergerak maka tidak mengunyah, tegese sapa gelem usaha mangka oleh kasil utawa rejeki, kalebu purwakanthi guru lagu, tulisan aksara Jawa sebagaimana barusan anda lihat.

Terima kasih sudah mampir, salam kenal dan wassalamu’alaikum.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.