Bapak kasulah anak kapolah Tegese

bapak kasulah anak kapolah
Share

Paribasan bapak kasulah anak kapolah tegese yaiku yen wong tuwa oleh prakara, anak uga melu ngrasakake lan melu tanggungjawab, ana uga kang nyebut bapa kasulah anake molah artinya yaitu orang tua mendapat masalah, anak juga merasakan dan ikut menanggungnya. ada juga yang mengartikan dengan anak sing duwe kewajiban utawa nanggung jawab perkara bapake.

pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullah wa barakatuh, wilujeng enjang selamat pagi para pembaca internet khususipun para among sinau siswa siswi SD SMP SMA ugi santri Madrasah MI MTs lan Aliyah.

Kali ini kita akan membahas mengenai unen unen ukara basa Jawa yang paribasane wong tuwa entuk perkara, anake uga melu ngrasakke lan tanggung jawab.

Kebalikan dari tembung anak polah bapa kepradah, maka untuk unen unen ini yang memiliki masalah yaitu orang tuanya, dalam hal paribasan adalah bapa atau bapak sang anak.

Untuk lebih dalam mengetahui dan memahami maksud mengenai masalah orang tua juga berdampak kepada sang anak dan anaknya turut menanggungnya maka ada baiknya tahu arti setiap kata dalam paribasan ini.

Artinya Bapak kasulah anak kapolah Tegese

Secara arti apa adanya atau tegese lugu tembung paribasan ana ing dhuwur yaiku;

Bapak tegese yaiku wong tuwa lanang, garwane ibu. Bapak adalah orang tua (biasanya kandung) laki-laki, istrinya ayah.

Kasulah utawa kesulah tegese yaiku diukum kanthi diudani tombak utawa gaman kang landhep, artinya dihukum dengan dihujani senjata tombak atau dengan senjata yang tajam.

Berasal dari kata sulah yang artinya tombak atau senjata tajam. Kalau nyulah artinya tegese yaiku ngethok lan nanjir endhas, artinya memenggal kepala.

Anak tegese yaiku putrane, keturunane langsung saka bapak ibu artinya yaitu keturunan langsung dari ayah dan ibu.

Kapolah asale saka tembung polah kang ateges kakean tingkah, berasal dari kata polah yang artinya adalah banyak tingkah. Kapolah yaiku dadi kakean pratingkah lan reka.

Jadi kalau secara harfiah yang mudah tegese basa jawa lugu yaiku bapake kena ukuman tombak utawa gaman landep, anake melu okeh tingkah polahe.

Demikianlah paribasan basa Jawa yang menggambarkan anak repot karena permasalahan perbuatan orang tua yang dalam paribasane basa Jawa yaiku bapak kesulah anak kapolah.

Terima kasih sudah mampir, salam kenal dan wassalamu’alaikum.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.