Wong Mati Dilompati Kucing Urip

wong mati dilompati kucing urip
Share

Cangkriman Basa Jawa ana Wong Mati Dilompati Kucing Urip tegese batangane bedhekane yaiku sing urip dudu uwonge ananging kucinge kang mlumpat, ukara unen unen cangkriman ing dhuwur kalebu jinise cangkriman blenderan utawa plesedan.

pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullah wa barakatuh, kali ini kita akan membahas tebak tebakan bahasa Jawa ukarane unen unen cangkrimane yaiku wong mati dilumpati kucing urip, ada juga dalam versi dilangkahi kucing urip.

Jadi teka teki bahasa Jawa ini masuk dalam jenis kategori contoh cangkriman blenderan atau plesetan.

Yaitu suatu teka teki atau tebakan kata dalam Bahasa Jawa yang sifatnya menjebak, mengecoh lawan bermain supaya bingung dan salah menjawab.

Wong Mati Dilompati Kucing Urip Tegese Cangkriman

Apabila kita menerjemahkan kedalam bahasa Indonesia, artinya cangkriman ini adalah ada orang yang meninggal dunia dilompati kucing hidup.

Maka jawaban atau maksud dari tebakan kata ini yaitu ada orang yang meninggal dunia, dilompati oleh kucing yang hidup, bukan orang yang meninggal dunia dan dilangkahi kucing kemudian hidup. Namun maksudnya yang hidup adalah kucing yang melangkahinya.

arti wong mati yaiku wong kang wis ilang nyawane, ora duwe nyawa, ora urip, artinya yaitu orang yang hilang nyawanya, tak bernyawa, tidak hidup.

Dilompati/dilumpati asale saka tembung lumpat, tegese yaiku obah karo ngangkat sikile menyang ngarep lan cepet mudhukake maneh. Artinya melompat adalah bergerak dengan mengangkat kaki ke depan (ke bawah, ke atas) dan dengan cepat menurunkannya lagi

Kucing yaiku kewan sing rupane memper macan namung cilik, biasane diingu uwong. Maksudnya kucing yaitu binatang yang rupanya seperti harimau kecil, biasa dipiara orang.

Urip tegese yaiku isih terus obah, lan makaryo kaya mestine (manungsa, kewan, tetuwuhan). Maksudnya hidup adalah masih terus ada, bergerak, dan bekerja sebagaimana mestinya (tentang manusia, binatang, tumbuhan, dan sebagainya).

Nah demikianlah bedhekane batangane tegese unen unen cangkriman sing ukarane yaiku Wong Mati Dilompati Kucing Urip wangsulane yaiku sing urip kucinge kang mlumpat, dudu wonge sing wis mati.

Terima kasih sudah berkunjung, salam kenal, wilujeng enjang dan wassalamu’alaikum.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.