Asu Marani Gebug Tegese, Contoh Kalimat Tuladha Ukara

asu marani gebug
Share

Unen unen tembung saloka unine Asu marani gebug Tegese yaiku wong kang njarag marang bebaya artinya anjing mendatangi pukul yaitu orang yang sengaja mendatangi bahaya. Contoh Kalimat Tuladha Ukara njarag bebaya.

Pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullah wa barakaatuhu, wilujeng siyang para siswa anak didik pada SD maupun SMP.

Kali ini kita akan membahas tentang Wong sing nyedhaki bilahi utawa njarag marani bebaya iku diarani unen unene tembung saloka yaiku asu marani gebug yang ada dalam mata pelajaran Basa Jawa.

Dalam saloka ini memberikan gambaran seekor anjing yang mendatangi pukul (gebug) menjadi pemisalan untuk orang yang sengaja mendatangi suatu bahaya.

Ukara Unen Unen Tembung Saloka Asu marani gebug Tegese

Untuk mengetahui maknanya secara lebih pas, maka berikut ini adalah dasanama atau penjelasan kata (tembung) yang ada dalam saloka (paribasan/bebasan) bahasa Jawa ini.

Berikut artinya

Asu tegese yaiku kewan sikile papat kang nyusoni, biasane kanggo njaga omah, mburu kewan lan sak piturute. Anjing adalah hewan berkaki empat yang menyusui, biasanya untuk menjaga rumah, bertugas untuk berburu dan lain sebagainya.

Marani tegese yaiku mara nyedhak, nyedhaki artinya dalam bahasa Indonesia yaitu mengunjungi; menyinggahi; menghampiri.

Gebug tegese yaiku sarana kanggo nggebug, biasane atos lan dawa, misale tongkat. Artinya adalah alat untuk memukul, lazimnya bentuknya panjang dan keras. Contoh misalnya yaitu berupa tongkat.

Contoh tuladha ukarane

Berikut ini adalah contoh kalimatnya dalam bahasa Jawa.

Agustinus numpak pit montor liwat ngarep polsek ora nganggo helm, koyo asu marani gebug.

Contoh kedua tuladhane ukarane unen unen,” Wayah mlebu sekolah Agustinus malah dolan nonton bioskop ndelok fileme Febby Lawrence, kaya Asu marani gebuk utawa gitik.

Dalam contoh pertama, menyebutkan ada orang yang naik sepeda motor tanpa menggunakan helm, dan dia lewat di depan kantor polisi, maka dia itu seperti anjing yang mendatangi pemukul, artinya orang yang sengaja mendatangi bahaya.

Untuk contoh kedua menggambarkan anak sekolah yang membolos kemudian pergi menonton bioskop, bisa saja nanti ada satpol PP yang melakukan razia anak bolos sekolah pada jam pelajaran.

Tingkahnya menonton film dengan bintang utama Febby Lawrence ini menggambarkan saloka Asssuuu marani gitik utawa gebug sing tegese ukara unen unen saloka ing dhuwur yaiku Tegese yaiku wong kang njarag marang bebaya.

Terima kasih sudah berkunjung, salam kenal dan wassalamu’alaikum.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.