Kabaketan Batangane Yaiku Kalebu Cangkriman

kabaketan batangane
Share

Kabaketan Batangane Cangkriman Bedhekane yaiku Nangka Tiba neng Suketan, kalebu jinise cangkriman kang awujud cekakan utawa wancahan. Tebakan kata kabaketan merupakan singkatan dari nangka (gori) yang jatuh pada rerumputan. Masuk kategori jenis tebakan kata singkatan (wancahan).

pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullah wa barakaatuh, wilujeng dalu, selamat malam para pelajar yang tekun belajar, baik hati rajin menabung dan tidak sombong.

Kali ini kita akan membahas salah satu contoh (tuladha) ukara (kalimat) basa Jawa cangkriman (teka-teki) kang ukarane yaiku kabaketan (yang bunyinya sebagaimana disebut barusan).

Kenapa masuk dalam kategori jenis cangkriman yang berbentuk wancahan singkatan (kenapa kalebu tuladha jinise cangkriman kang awujud wancahan/cekakan).

Karena jawabannya atau dalam bahasa Jawa yaiku bedhekane utawa batangane arupa kepanjangan saka cangkriman kasebut. Karena jawabannya merupakan kepanjangan dari singkatan dalam teka teki ini.

Untuk memudahkan memahami kenapa jawabannya seperti itu, mari kita urai satu persatu kata yang menjadi singkatan pada tebakan kata teka teki berbahasa Jawa ini.

Kabaketan Batangane Nangka tiba neng suketan kalebu Cangkriman wancahan

Baiklah, langsung saja kita urai tembung (kata) kang kawancah (yang disingkat) ana ing ukara cangkriman iki (yang ada dalam kalimat tebakan kata ini).

Ka wancahan saka tembung nangka, yaiku gari kang wis mateng, buahe lumrahe bisa dipangan langsung. Merupakan singkatan dari kata nangka, yaitu buah yang sudah matang (kalau belum masak namanya gori=jawa).

Ba tegese yaiku tiba, jiblok saka ndhuwur menyang ngisor. Ba merupakan singkatan dari kata tiba yang artinya jatuh dari atas kebawah.

Ketan yaiku wancahan saka tembung suketan, suket kang tuwuh ana kiwa tengene wit nangka kang jiblok mau. Ketan kerupakan singkatan dari kata suketan (rerumputan) yang tumbuh pada kiri kanan pohon nangka yang buahnya jatuh tadi.

Nah seperti itulah informasi mengenai cangkriman nangka tiba nang suketan kang ukarane cangkriman yaiku kabaketan batangane kalebu jinise cangkriman kang awujud wancahan utawa cekakan.

Semoga membantu dalam mengerjakan tugas dan menjawab soal ujian baik mid semester maupun semesteran bagi para siswa siswi SMP SD maupun SMA serta para peminat bahasa Jawa.

Akhirnya salam kenal, wilujeng dalu dan wassalaamu’alaikum.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *