Ana Kapal Disawat Watu Bisa Kerem, Kira Kira Gedhe Apane

Ana Kapal Disawat Watu Bisa Kerem, Kira Kira Gedhe Apane

Cangkriman blenderan ing ngisor iki terangna karepe? Ana Kapal Disawat Watu Bisa Kerem, Kira Kira Gedhe Apane, Batangane yaiku gedhe omonge. Tegese gedhe omonge yaiku gedhe ndobose utawa ngapusine.

pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu, dalam pertanyaan diatas meminta kepada anda untuk menjawab tebakan kata jebakan (blenderan utawa plesetan).

Adapun pertanyaannya adalah ada kapal (laut) dilempar batu bisa karam atau tenggelam, kira kira besar apanya? Maka jawabannya adalah besar omongannya.

Maksudnya besar omongannya adalah besar kebohongannya atau dalam bahasa jawa yaiku ndobos utawa ngapusi.

Tentunya yang namanya kapal memiliki desain dan rancangan agar tidak mengalami musibah karam atau tenggelam.

Sekuat-kuatnya orang mengangkat dan melemparkan batu paling hanya ada di kisaran puluhan atau mungkin ratusan kilogram. Dan jika mampu melemparkannya ke kapal, tidaklah berarti hal ini bagi kendaraan di air.

Ana Kapal Disawat Watu Bisa Kerem, Kira Kira Gedhe Apane Bedhekane yaiku gedhe omonge / ndobose / Ngapusine

Teka teki atau cangkriman ini masuk dalam kategori jenis cangkriman blenderan. Dalam penjelasan berbahasa Jawa, cangkriman blenderan yaiku unen-unen kang mawa batangan utawa Kudu dibedhek mengku suraos srekalan, plesedan.

Artinya adalah tebak tebakan (yang harus dijawab) yang mengandung atau bertujuan mengecoh atau memplesetkan lawan agar salah menerka.

Dalam hal ini letak jebakannya adalah pada pertanyaan gedhene. Yaitu agar lawan bermain membayangkan besarnya batu yang dipergunakan untuk menenggelamkan kapal.

Namun sekuatnya orang melemparkan batu ke Kapal tentunya tidak akan berarti pengaruhnya apalagi sampai membuatnya karam.

Sehingga yang besar dalam tebak – tebakan berbahasa Jawa ini adalah kebohongannya atau besar omongannya (gedhe omonge) alias gedhe ndobose utawa ngapusine (mbujuke).

Contoh cangkriman blenderan lan batangane yang lain misalnya adalah sebagai berikut;

  • Ana sapi numpak pit, kira-kira sing ketok apane? Ketok mbujuke utawa ngapusine
  • Lampu apa nek dipecah malah metu uwong? batangane yaiku Lampu toko sing lagi tutup
  • Sandhal sing taktuku iki cap ratu, kiro-kiro pira regane? Bedhekane yaiku Gratis (ratu wancahan/cekakan/singkatan saka ora tuku).
  • Ana kuthuk dikurung lan dipakani, bareng wis setaun kuthuke ilang menyang endi? Batangane yaiku Kuthuke dadi pitik (ilang amarga wis gedhe dadi pitik amarga wis setahun).

Lebih banyak lagi anda bisa membaca artikel contoh cangkriman blenderan/Plesetan Basa Jawa.

Demikianlah sekedar membahas cangkriman ana kapal disawat watu bisa kerem beserta batangane utawa bedhekane Basa Jawa. Maturnuwun sudah mampir, wassalamu’alaikum.

Tentang

salam blogger

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *

*