Yen Cilik dadi Kanca yen Gedhe dadi Musuh Batangane Cangkriman

Share

Yen Cilik dadi Kanca yen Gedhe dadi Musuh Batangane Cangkriman yaiku geni, Tegese rikala cuilik barang iku kaya kancane nggampangake manungsa tumandhang gawe, ananging nalikane gede banget malih musuhe manungsa.

Artinya apabila kecil menjadi teman namun jika besar menjadi musuh, jawabannya teka teki atau peribahasa adalah Api. Artinya pada waktu api tersebut menjadi teman karena memudahkan manusia dalam beraktivitas.

Namun apabila dia menjadi sangat besar maka menjadi musuh (mengakibatkan kebakaran).

pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh, kali ini kita akan mengobrol dan membahas mengenai tebak tebakan bahasa Jawa yang jawabannya adalah Api, dalam bahasa Inggrisnya yaitu fire.

Tulisane cangkriman kang batangane ing ngisor iki! Geni. Gawea ukara unen unen tuladha cangkriman sing bedhekane utawa batangane yaiku geni! Mangka sampean bisa njawab kanthi ukara cangkriman yen cilik dadi kanca yen gedhe dadi musuh.

Artinya tulislah tebakan kata bahasa Jawa yang jawabannya sebagai berikut! Api, Buatlah kalimat contoh teka teki yang jawabannya adalah api.

Maka jawabannya adalah saat kecil menjadi teman pada waktu besar menjadi lawan.

Cangkriman cilik dadi kanca gedhe dadi musuh

Cangkriman sing batangane geni iki kalebu jinise cangkriman pepindhan utawa irib iriban (nek ra salah lho ya).

Menggambarkan sifat keadaan api. Yaitu apabila kecil dan bisa dikelola oleh manusia, dia menjadi kawan serta teman untuk membantu manusia dalam berbagai hal.

Misalnya memanaskan air, melelehkan besi, menjadi lentera dan lain sebagainya.

Namun jika dia membesar dan sangat besar serta diluar kendali manusia, api tersebut menjadi musuh.

Karena menyebabkan kebakaran dan membakar, merusak, memusnahkan apa saja yang dia lewati.

Bahkan bisa saja menyebabkan korban jiwa.

Apa sih api? Apa iku geni?

Dalam Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI) menyebutkan pengertian api adalah panas dan cahaya yang berasal dari sesuatu yang terbakar; nyala:

Apabila kita mengartikan dalam basa Jawa utawa cara jawane geni yaiku panas lan cahya kang sumbere saka barang sing kobong utawa murub.

Jadi demikianlah informasi mengenai cangkriman nek cilik dadi kanca nalika gede dadi musuh bedhekane yaiku geni kalebu jinise contoh cangkriman pepindhan utawa irib-iriban.

Semoga memudahkan dalam menjawab pertanyaan dalam soal ujian ataupun ulangan harian yang dikumpulkan besok. Wilujeng siang, salam kenal dan wassalaamu’alaikum.


Share

Mumtaz Hanif

salam blogger

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *