Urut urutane Sesorah Pidhato Basa Jawa

Urut urutane Sesorah Pidhato Basa Jawa

Urut urutane Sesorah Pidhato Basa Jawa. Sesorah utawa Pidhato yaiku medharake gagasan kanthi lisan ing sangarepe wong akeh. Pidhato uga diarani medharsabda. Medhar tegese ngandharake, sabda tegese omongan.

Pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu, Pidato atau sesorah adalah menyampaikan gagasan secara lisan di depan orang banyak pidato juga disebut dengan medarsabda. Medhar artinya menerangkan, sabda artinya adalah omongan.

Urut urutane Sesorah pidhato Basa Jawa

Mengacu kepada buku tantri Basa Klas 9 (Sanga/sembilan) ada 6 (enam) urutan dalam sesorah.
Secara umum, urutan dalam pidato menggunakan Bahasa Jawa adalah Sebagai berikut;

Sebutna utawa Terangna apa wae Urut urutane Sesorah Pidhato Basa Jawa yaiku;

  1. Salam Pambuka
  2. Purwaka
  3. Isi/ wigatining pidhato/ surasane
  4. Pangarep-arep
  5. Panutup
  6. Salam panutup

Isine sesorah Pidhato Basa Jawa

Salam Pambuka Isine ngucapake salam marang para rawuh/tamu, minangka tandha sapa aruh lan pakurmatan. Kawiwitan tembung nuwun utawa salam liyane. Salam pembukaan berisi mengucapkan salam kepada hadirin, atau tamu dalam rangka menyapa dan memberikan penghormatan. Mulai dengan kata nuwun atau salam lainnya.

Purwaka Isine pangucap syukur lan panuwun marang Gusti kang Maha Agung. Isinya mengucapkan puji serta syukur kepada Allah SWT.

Isi/ wigatining pidhato/ surasane yaiku Medharake apa bae kang dadi wigatining pidhato. Isinya, hal penting pidato yaitu menjabarkan apa saja hal yang penting dalam sesorah atau pidato.

Pangarep-arep isine yaiku Nyuwun donga pangestu marang para rawuh/tamu supaya apa kang dadi gegayuhane bisa kaleksanan apadene pitutur. Pengharapan yaitu mohon kepada hadirin untuk mendoakan agar keinginan bisa terlaksana apa yang diungkapkan oleh yang berpidato.

Tuladha: Sing lulus sekolah bisa nerusake ing pamulangan sing luwih dhuwur. Sing ditinggal bisa mbangun miturut marang bapak lan ibu guru. (Manawa iku adicara pepisahan ing sekolah)

Contohnya yaitu yang lulus sekolah bisa meneruskan pendidikan yang lebih tinggi. Yang ditinggal bisa membangun taat kepada bakan dan ibu guru (apabila itu merupakan acara perpisahan di sekolah).

Panutup: Isine nyuwun pangapura marang para rawuh mbok menawa anggone pidhato ana kaluputan ing bab basa lan tindaktanduk. Penutup isinya mohon maaf kepada para hadirin apabila dalam berpidato ada salah dalam hal bahasa maupun tingkah laku (tata krama).

Salam panutup isine yaiku Ngaturake salam marang para rawuh. Salam penutup yang isinya yaitu menghaturkan salam kepada para hadirin.

Demikianlah informasi tentang Urut urutane Sesorah Pidhato Basa Jawa lengkap dengan arti dan terjemahnya untuk para pelajar anak didik yang belajar pada jenjang pendidikan kelas 3 SMP maupun MTs.

Maturnuwun sudah hadir membaca blog yang sederhana ini, salam kenal, wilujeng dalu dan wassalamu’alaikum.

Tentang

salam blogger

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *

*