Kenes Ora Ethes Tegese Artine, Kalebu Jinise, Contoh Kalimat

kenes ora ethes tegese
Share

Kenes ora ethes tegese yaiku Wong sing sugih nanging ora disenengi (tantri Basa Jawa kelas 6), ana uga kang menehi artine (ateges utawa nduweni teges) Wong sugih omong nanging tetep bodho,kalebu jenise paribasan Basa Jawa lengkap dengan tuladha ukara.

pontren.com – assalaamu’alaikum, kali ini kita akan membahas mengenai salah satu paribasan Basa Jawa sing ateges wong kang sugih ananging ora di senengi liyane ana ing buku tantri Basa Jawa kelas 6 kanggo SD lan MI.

Namun dalam pembahasan soal mapel B. Jawa untuk SMP, ada yang menjelaskan bahwa artinya ungkapan unen unen paribasan kenes ora ethes tegese yaiku wong sing sugih omong ananing tetep bodho, yang arti dalam Bahasa Indonesia yaitu orang yang banyak cakapnya atau omongannya namun tetap bodoh.

Untuk mendalami dan mengetahui artinya, ada baiknya kita memahami arti perkata (bausastra) kosakata dalam ungkapan unen unen paribasane wong sugih (bandha/omongan/guneman) ananging ora di senengi utawa isih tetep ora pinter.

Berikut arti setiap kata dalam ungkapan peribahasa ini.

Artine Kenes ora ethes

Ada beberapa kata sulit untuk menggambarkan ungkapan ini, namun kami berusaha untuk mencari padanan kata yang mudah serta memperkaya kosakata kita dalam Bahasa Jawa.

Kenes tegese yaiku solah tingkahe kurang jinêm sarta kumayu tumrap bocah wadon); gêbyar-gêbyar bangêt tumrap intên, masmasan lan sak piturute.

Arti kenes adalah tingkah polah perilaku yang kurang diam, serta kemayu untuk anak perempuan, kelap kelip yang sangat untuk perhiasan semisal intan, emas dan lain sebagainya.

Adapun arti jinem dalam basa Jawa yaiku antêng, jatmika, samun; artinya kalem, tidak banyak tingkah polahnya.

Ora tegese yaiku mboten, tidak, dan lain sebagainya sebagai bentuk kata menyangkal atau penyangkalan.

Ethes tegese yaiku cekatan, cukat trengginas, tenagane akeh, artinya adalah cekatan, sigap dan memiliki energi yang banyak.

Jadi maksudnya ora ethes yaiku ora duwe daya, tenaga, tidak memiliki daya tenaga, lemah dan lain sebagainya.

Jadi kalau ingat nama cucunya Presiden Joko Widodo, jan Ethes maknanya adalah Jan tegese yaiku bener-bener, temen artinya benar-benar, betulan, ethes yaitu cekatan dan memiliki energi yang mumpuni.

Tuladha Ukara

Gawea tuladha ukara nganggo unen-unen tembung paribasan ana ing dhuwur/ngisor iki!

ini dia contoh kalimat dalam Bahasa Jawa (Boso Jowone).

Agustinus senengane ngendelne bandhane, akeh wong kang ora seneng, kaya unine paribasan ethes ora kenes.

contohnya yang kedua adalah sebagai berikut. Agustinus kakean muni bisnis ananging tetep wae usahane bangkrut, kaya paribasan basa Jawa kenes ora ethes.

Demikianlah informasi paribasan Basa Jawa Kenes ora ethes kang nduweni tegese utawa ateges wong sugih ning ora disenengi. Utawa wong sugih omong ananging tetep bodho. Terima kasih sudah mampir, salam kenal dan wassalamu’alaikum.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.