Manuk Ndhase Telu Batangane Apa Kalebu Cangkriman

manuk ndhase telu tegese
Share

Manuk ndhase telu batangane apa? Bedhekane utawa tegese yaiku manuk buntel wulu, Kalebu Cangkriman kang awujud wancahan utawa cekakan.

Yaitu telu wancahan saka buntel wulu (terbuntal dengan bulu). Begini penjelasannya kenapa jawabannya begitu.

pontren.com – assalaamu’alaikum wa rahmatullahi wa barakaatuh, kali ini saya akan mencoba menerangkan tebak tebakan bahasa Jawa ini dengan menggunakan basa Krama Alus.

Begini penjelasannya.

Manuk ndhase telu. Batanganipun inggih punika manuk utawi ayam biasanipun anak ingkang ndhelik wonten wulu swiwi. Telu menika sanes ngandharaken angka, ananging menika wancahan saking bunTel wulu

Artinya burung kepala tiga, jawabannya adalah burung atau ayam biasanya anaknya yang bersembunyi di bulu sayap. Tiga itu bukanlah menjelaskan tentang jumlah angka, namun merupakan singkatan dari buntel wulu (terbuntal bulu.

Kalau menjelaskan dalam basa Jawa ngoko atau biasa yaitu sebagai berikut;

Ana Manuk endhase telu tegese yaiku manuk endhase buntel wulu, biasane pitik utawa manuk sing anake ndelik ana wulu swiwi. Telu dudu njelasne angka, namung cekakan saka ukara buntel wulu.

Manuk ndhase telu batangane apa Kalebu Cangkriman

Yang pertama, teka teki alias Cangkriman ini ada dalam lagu tebakan bahasa Jawa yang berjudul Nyata Kowe wasis, sehingga kita bisa memasukkanny adalam kategori cangkriman tembang.

Kedua, tebakan kata ini bisa memiliki sifat yang menjebak, mengecoh, yang dalam bahasa Indonesia berupa tebakan yang masuk dalam jenis kategori (kalebu) cangkriman blenderan utawa plesedan atau plesetan.

Ketiga, anda bisa juga memasukkannya dalam kategori tebakan kata singkatan. Yaitu pada ukara tembung telu yang merupakan singkatan dari kata buntel wulu. Bisa anda kategorikan atau kalebu cagkriman wancahan.

Tergantung seperti apa soal dalam ujian yang menanyakannya, silakan saja pilih kecondongan pembahasan sebelumnya.

Selain menggunakan kata manuk (yang artinya burung), cangkriman ini juga menggunakan jenis unggas lain yaitu ayam.

Sehingga cangkrimane unine pitik ndhase telu batangane yaiku pitik endhase buntel wulu. Sebagaimana perilaku anak ayam yang bersembunyi pada sayap induknya.

Hal inilah yang menjadi situasi kenapa tegese buntel wulu yaiku wancahe telu.

Akhirnya selesai sudah pembahasan tebak tebakan bahasa Jawa pitik manuk endhase telu, wilujeng enjang utawi dalu, wassalaamu’alaikum.


Share

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.